
13,5x21,5 cm
208 sayfa
ISBN 975-350-097-1
İslam felsefesi konu edilince, el-Kindi’den sonra akla gelen ilk filozof Fârâbi’dir. Hatta İslam felsefesi Fârâbi ile başlar dersek, yerinde bir ifade kullanmış oluruz.
Fârâbi kendisine “İkinci Muallim” ünvanı verilmiş olmasına rağmen, birçok tenkide maruz kalmıştır. Öyle ki, bu tenkitler onun bir İslam filozofu olup olmadığı noktasına kadar varmıştır. Yazara göre Fârâbi, eski Yunan felsefesinin bir taklitçisi olmadığı gibi, elbette ondan habersiz bir filozof da değildir. Yazar, Fârâbi’nin bütün çalışmalarında karşımıza Müslüman bir filozof olarak çıktığını söylemektedir. Bu tezini temellendirdiği düşünce de eski Yunan felsefesinde yer almayan kavramlar üzerinde Fârâbi’nin düşündüğüdür. Mesela eski Yunan da rastlanmayan “peygamber”, “vahy” ve “ilk reis” kavramları, Fârâbi’nin düşünce sisteminde önemli bir yere sahiptir. Yine Yunan felsefesinde devlet başkanının vücuttaki temsilcisi “akıl” olmasına rağmen, Fârâbi’de “kalb”tir. Fârâbi “akl”ı “kalbin veziri” olarak kabul etmektedir. Bu örnekler, Fârâbi’nin kendine has bir düşünce sistemi geliştirdiğini göstermektedir.
Bütün bu verilerden hareketle kaleme alınan eser, Fârâbi’de devlet felsefesini ele alırken yeri geldiğinde Yunan felsefesinden ve İslam’dan aldığı düşünceleri de mukayeseli olarak göstermeye çalışmaktadır.
- Açıklama
13,5x21,5 cm
208 sayfa
ISBN 975-350-097-1
İslam felsefesi konu edilince, el-Kindi’den sonra akla gelen ilk filozof Fârâbi’dir. Hatta İslam felsefesi Fârâbi ile başlar dersek, yerinde bir ifade kullanmış oluruz.
Fârâbi kendisine “İkinci Muallim” ünvanı verilmiş olmasına rağmen, birçok tenkide maruz kalmıştır. Öyle ki, bu tenkitler onun bir İslam filozofu olup olmadığı noktasına kadar varmıştır. Yazara göre Fârâbi, eski Yunan felsefesinin bir taklitçisi olmadığı gibi, elbette ondan habersiz bir filozof da değildir. Yazar, Fârâbi’nin bütün çalışmalarında karşımıza Müslüman bir filozof olarak çıktığını söylemektedir. Bu tezini temellendirdiği düşünce de eski Yunan felsefesinde yer almayan kavramlar üzerinde Fârâbi’nin düşündüğüdür. Mesela eski Yunan da rastlanmayan “peygamber”, “vahy” ve “ilk reis” kavramları, Fârâbi’nin düşünce sisteminde önemli bir yere sahiptir. Yine Yunan felsefesinde devlet başkanının vücuttaki temsilcisi “akıl” olmasına rağmen, Fârâbi’de “kalb”tir. Fârâbi “akl”ı “kalbin veziri” olarak kabul etmektedir. Bu örnekler, Fârâbi’nin kendine has bir düşünce sistemi geliştirdiğini göstermektedir.
Bütün bu verilerden hareketle kaleme alınan eser, Fârâbi’de devlet felsefesini ele alırken yeri geldiğinde Yunan felsefesinden ve İslam’dan aldığı düşünceleri de mukayeseli olarak göstermeye çalışmaktadır.Stok Kodu:K130
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.